Search This Blog

Wednesday, May 12, 2010

peNAt...

salam kalian,
Dah lama aku tak jengah blog aku ni.keletihan menbuatkan aku lupa nk update.
al-maklumlah,sbg suri rumah,ibu dan pekerja buat aku rasa mcm nk tambah jer jam.bg 28 jam sehari ka.tp kudrat aku tak der.sunguh kalian,aku letih dan penat,pagi2 kerja.balik kerja rumah plak.
kgd2 aku tewas gak.rasa mcm nk amik maid ja.bg mudah kerja.tp hubby cakap rumah sekangkang kera pon nk pakai maid ka..betul gak.
klu la hari2 aku leh minum power root kan senang.bg kuat n cerdas.ni baru 1 ja anak,klu tambah lgi 3-4 org.mau luruh lutut aku ni.
hmmm,,hubby aku plak bkn jenis rajin pnya org,takat basuh baju boh lAM mesin tu pandai la.
klu sruh wat kerja lain,mau 1-2 minggu baru siap.kdg2 radang gak,tp tak leh nk kta pa la.
nti derhaka plak.sometimes,cemburu dengar makcik2 kat opis aku crita pasai hubby diorg yg
suka bantu diorg.apapun aku bersyukur gak la.hubby jenis tak cerewet pasai makan.
aku masak ler apapun,dia lantak jer..
anak aku plak jenis kaki sepah mainan,beli la kotak besar lori pon
tetap di lantai gak dia sepahkan.hangin ooo..
dri opis lagi bila petang dh fikir nk masak apa.kdg2 buntu oooo..
kdg2 mai mood cik gan..makan kedai menjadi pilihan hati..senang crita.
pendek kta,menjadi wanita perlukan kekuatan,kecekalan,kegigihan dan kesabaran.
YA ALLAH,KAU KUATKANLAH SEMANGAT AKU DAN PARA WANITA DI LUAR SANA UTK MENJADI ISTERI,IBU DAN PEKERJA YG CEKAL,TABAH DAN TAWADDUK DLM SEGENAP HAL..AMIN..

No comments:

Post a Comment